به گزارش اقتصادنیوز به نقل از انتخاب، مارکو روبیو، وزیر امور خارجه آمریکا می گوید که ما روابط نزدیکی با کشورهای خلیج فارس داریم و از حمایت آنها قدردانی میکنیم و آنها را در جریان تمامی امور مربوط به مذاکرات با ایران قرار میدهیم.
بخشهایی از اظهارات وی به شرح زیر است:
*با شرکای خود در خلیج فارس در تماس هستیم و یادداشت تفاهم با ایران ظرف ۶۰ روز اجرا خواهد شد.
*رئیسجمهور ترامپ میخواهد ایران به یادداشت تفاهم پایبند باشد.
*اکنون یک مسیر دوم نیز داریم و آن مذاکرات میان دولت لبنان و اسرائیل است و امیدواریم موفقیتآمیز باشد.
*ما به دولت لبنان کمک خواهیم کرد تا کنترل خود را بر سراسر خاک کشور گسترش دهد.
*رئیسجمهور ترامپ گفته است که انتظار دارد ایران به مذاکرات پایبند باشد و توافقی روشن و مطلوب حاصل شود.
*کمیته فنی در روز ۲۹ ماه جاری برای ازسرگیری مذاکرات با ایران به سوئیس بازخواهد گشت.
*اسرائیل از اقدامات ما درباره یادداشت تفاهم آگاه است و از خطوط قرمزی که رئیسجمهور ترامپ تعیین کرده اطلاع دارد.
*مذاکرات فنی با ایران درباره پرونده هستهای و تحریمها است.


