نماینده سابق مجلس: گویا اقلیت هوچی‌گر وظیفه دارد مانع پیشرفت ایران شود/ جریان اقلیت کاری را انجام می‌دهد که رژیم صهیونیستی برای به سرانجام نرسیدن مذاکرات دنبال می‌کنند/ مردم از دعواها و منازعات سیاسی ناراضی و خسته هستند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، ابراهیم نکو با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر کنار گذاشتن اختلافات از هر نوع موجه و غیرموجه و جلوگیری از تبدیل آن به تنازع و تفرقه، تصریح کرد: این تأکید به دلیل ضرورت توقف گفتارها و رفتارهای تحریک‌آمیزی است که می‌تواند بر اتحاد داخلی و روند مذاکرات تأثیر منفی بگذارد و آن را با شکاف‌ها و اشکالات متعدد مواجه کند.

وی یادآور شد: بسیاری از مداحان، روحانیون، نمایندگان مجلس و شخصیت‌های سیاسی صاحب‌تریبون در مسیر وحدت و انسجام ملی حرکت می‌کنند و جز اندکی افراد، کسی را ندیدم که به وحدت و انسجام ملی آسیب بزند. این جریان با گفتار و کردار خود بسترساز سوءبرداشت‌ها شده و خوراک و بهانه‌ در اختیار دشمنان نظام و انقلاب قرار داده است در حالی که حتی اگر انتقادات آنان به‌جا هم باشد، بهانه‌ای بزرگ به دشمنان می‌دهد تا با بزرگنمایی اختلافات، آن را به‌عنوان شکافی در حاکمیت مطرح کنند.

نماینده پیشین مجلس، افزود: این جریان با اقدامات خود پیام وحدت و وفاداری مردمی را که بیش از ۱۰۰ شب در تجمعات شبانه حضور داشته‌اند به چالش می‌کشد. مردمی که در این تجمعات حضور یافته‌اند، هدفشان همراهی با این جریان اقلیت نیست، بلکه بیش از ۱۰۰ شب است با حضور در خیابان‌ها از نظام و انقلاب حمایت کرده‌اند تا آنچه به خیر و صلاح ایران، نظام و خودشان است، محقق شود.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس نهم خطاب به این جریان اقلیت، اظهار کرد: این‌گونه نیست که مذاکره‌کنندگان خودسرانه وارد مذاکرات شده باشند یا هرآنچه دشمنان نظام و انقلاب دیکته کرده‌اند پذیرفته یا به آنان امتیاز داده باشند. مذاکرات با پشتوانه میدان انجام شد و فرآیندی رقم زد که ایران به دشمنان خود نشان دهد با کشوری واحد و یکپارچه مواجه هستند، نه کشوری چندپاره. در این روند، مسئولان مرتبط تحت نظر مقام معظم رهبری با وسواس، دقت و هوشیاری فراوان به این جمع‌بندی رسیدند که منافع و خواسته‌های ایران را در مذاکرات به طرف مقابل بقبولانند. بدون‌تردید، دستورات رهبر معظم انقلاب در این موضوع نافذ بوده و مذاکرات بر اساس شاخص‌های تعیین‌شده انجام گرفته است.

نکو ادامه داد: گلایه اصلی این است که چرا عده‌ای محدود بر اعتقادات مردم و منافع ایران بنزین می‌ریزند و آتش اختلاف را شعله‌ور می‌کنند و تلاش دارند مسیر مذاکرات را تحت‌الشعاع قرار دهند؟ ایران نباید تحت تاثیر یا سیطره اقلیتی باشد که تریبون در اختیار دارند و آزادانه در هر زمینه‌ای که دوست داشته باشند سخن می‌گویند و اکثریتی از نظام را که دلسوزانه در پی به سرانجام رساندن مذاکرات و ایجاد آرامش روان برای مردم هستند را تحت فشار شعارها و تحریکات خود قرار دهند.

نماینده پیشین مجلس با بیان اینکه عده‌ای اندک که در تجمعات خود از الفاظ زشت و توهین‌آمیز علیه رئیس‌جمهوری، رئیس مجلس و وزیر امور خارجه استفاده می‌کنند به قاطبه مردمی که به این مسئولان علاقه‌مند هستند و به آنان رأی داده‌اند، توهین می‌کنند، تاکید کرد: منطقی‌ترین و حساب‌شده‌ترین راه این است افرادی که برخی از آنان از مجلس شورای اسلامی اقدام به تحریک همفکران خود کرده‌اند، صبر کنند تا نتیجه مذاکرات ایران و آمریکا به مجلس ارائه شود و انتقادات یا ایرادات خود را در جریان بررسی در مجلس مطرح کنند.

وی با تاکید بر اینکه مردم از دعواها و منازعات سیاسی که زندگی و معیشت آنان را به وضعیت کنونی رسانده است، ناراضی و خسته هستند، تصریح کرد: گناه این شرایط بر عهده همین جریان نامعقولی است که آب به آسیاب دشمن می‌ریزد.

نکو در پاسخ به پرسشی درباره تأثیر سکوت و انفعال سایر صاحبان تریبون در برابر اقلیت وحدت‌شکن و آسیب آن برای وحدت ملی، گفت: وحدت میان ایرانیان و جریان‌های سیاسی مختلف از پیش از انقلاب و دوران هشت سال دفاع مقدس وجود داشته است، اما وحدتی که بتواند یکصدا در برابر تهدیدهای سنگین خارجی بایستد، اهداف خود را به دشمنان تحمیل کند و با تداوم حضور میدانی مردم از پشتوانه اجتماعی برخوردار باشد، منحصر به این دوره است. مردم با حضور خود در خیابان‌ها و میدان‌ها، همه جریان‌های سیاسی و مسئولان کشور را به پایبندی به وحدت، یکپارچگی و جلوگیری از گسست در صفوف ملت دعوت می‌کنند.

نماینده پیشین مجلس افزود: زمزمه‌هایی وجود دارد که دشمنان در آن سوی مرزها، حرکت این جمع اندک را به‌مثابه اختلافی بزرگ و عمیق در داخل حاکمیت نظام و انقلاب تلقی می‌کنند، در حالی که واقعیت چنین نیست. اکنون در داخل باید رویه‌ها اصلاح شود و عقلا، بزرگان نظام و صاحبان تریبون به موضوع وارد شوند. بزرگان نظام هم باید با تصمیمات‌شان مانع از تحریکات، رفتارهای ساختارشکنانه و اقدامات تفرقه‌افکنانه‌ای شوند که موجب تضعیف وحدت و ایجاد اختلاف می‌شود و می‌تواند اتفاقات نامطلوبی رقم بزند.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس نهم تصریح کرد: نباید فراموش کرد سکوت این افراد یا انفعال صاحبان تریبون در برابر اقلیت وحدت‌شکن می‌تواند این تصور را در اذهان ایجاد کند که با اقدامات و رفتارهای جریان اقلیت تندرو همراهی وجود دارد.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به وظیفه دستگاه‌های قضایی و نظارتی در قبال وحدت‌شکنان، گفت: دستگاه قضایی نه‌تنها تمایلی به وقوع چنین اتفاقاتی در کشور ندارد، بلکه اساسا مخالف آن است. اما وقتی اقدامات جریان اقلیت به مرحله‌ای می‌رسد که هیچ توصیه، انتقاد یا نصیحتی در آن اثرگذار نیست، دستگاه‌های قضایی و امنیتی وظیفه خود را انجام خواهند داد.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس نهم ادامه داد: حتی جریان اقلیت تفاوت چندانی با رژیم صهیونیستی ندارد. کافی است شعارها و رفتارهای این جریان بررسی شود تا اشتراکاتش با سخنان و اقدامات صهیونیست‌ها مشخص شود. این جریان تأکید می‌کند نباید مذاکره‌ای صورت گیرد و رژیم صهیونیستی نیز معتقد است مذاکرات به ضررش است. در این موضع‌گیری نوعی اشتراک وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد. این جریان همان کاری را انجام می‌دهد که مقامات رژیم صهیونیستی برای به سرانجام نرسیدن مذاکرات دنبال می‌کنند، حتی با شدت بیشتری.

وی تأکید کرد: دستگاه قضایی باید تکلیف افرادی را که رفتارهای ساختارشکنانه دارند و مردم را تحریک می‌کنند، روشن کند. چه‌بسا اگر در این زمینه تأخیر شود، هزینه‌های بیشتری بر مردم، ایران و نظام تحمیل شود که در راستای جنگ نرم دشمن و به سود او خواهد بود و بدون وقوع جنگ نیز منافع دشمن را تأمین می‌کند.

موارد مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرين اخبار

دادستانی علیه عباس عبدی و زیباکلام اعلام جرم کرد

دادستانی تهران هفته گذشته علیه عباس عبدی و صادق زیبا کلام و دو رسانه منتشر کننده اظهارات ان‌ها اعلام جرم کرده است در همین رابطه این افراد و رسانه‌ها به دادسرا احضار شده‌اند.

دادستانی علیه عباس عبدی و زیباکلام اعلام جرم کرد دادستانی تهران هفته گذشته علیه عباس عبدی و صادق زیبا کلام و دو رسانه منتشر کننده اظهارات ان‌ها اعلام جرم کرده است در همین رابطه این افراد و رسانه‌ها به دادسرا احضار شده‌اند. به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از میزان، هفته گذشته؛ در پی انتشار یادداشتی از سوی عباس عبدی در روزنامه اعتماد و مصاحبه صادق زیبا کلام با خبرگزاری آنا، دادستانی تهران علیه هر دو نفر و رسانه‌های منتشر کننده این اظهارات اعلام جرم کرد تا پرونده آنها مورد رسیدگی قرار بگیرد.

ثمره درایت رهبر شهید انقلاب در برابر ابرقدرت‌ها

مشاور و دستیار مقام معظم رهبری در جلسه مشترک با جمعی از همیاران جوان مدیران، با بیان اینکه یکی از وجوه کمتر گفته شده از ابعاد ممتاز رهبریِ رهبر شهید انقلاب، درایت ایشان در مساله حکمرانی است، گفت: تثبیت ساختار کشور در جنگ اخیر و به فلاکت افتادن ابرقدرت‌های عصر حاضر مقابل ایران عزیز، ثمره سال‌ها رهبری خردمندانه ایشان است. دکتر محمد مخبر در این نشست با تاکید بر این اصل که نخبگان نباید صرفاً به فکر کارمند شدن باشند، گفت: ظرفیت جوان نخبه مانند بذر پربرکت گندم است؛ نخبه ما وقتی در دستگاه دولتی یا حاکمیتی مشغول به فعالیت می‌شود مانند خوشه‌های گندم که در مزارع کشاورزی رشد و نمو دارد، باید در آن دستگاه یا نهاد رشد کند تا زمینه ارتقای بیشتر محل کار خود را فراهم کرده باشد و در صورت لزوم حتی به فکر شغل دولتی نباشد و به سمت کارآفرینی و مشاوره به مدیران حرکت کند. وی افزود: اگر جوان نخبه هنگامی که وارد دستگاهی می‌شود دنبال نقاط تحول آفرین باشد، این مساله حتماً مورد توجه مدیران آن دستگاه دولتی یا حاکمیتی قرار گرفته و این مدیران نیز از چنین ظرفیتی برای حل مسائل و مشکلات زیر مجموعه خود و ارتقای بهره‌وری آن استفاده خواهند کرد. دکتر مخبر با اشاره به اینکه فعالیت نخبگانِ کشور در حوزه مدیریت منابع انسانی در کنار یکدیگر می‌تواند ثمر بخش باشد، اظهار داشت: محصول تجمیع این منابع انسانی، رقم زدن سه مولفه اساسی قدرت تشخیص، قدرت تحلیل و قدرت حل مساله بوده که برای تصدی مسئولیت‌های مهم و حل مسائل در کشور ضروری است. وی افزود: هر سازمانی که می‌خواهد ارتقا پیدا کند، باید نیروی انسانی خود را ارتقا دهد؛ در واقع سرمایه‌گذاری مستمر بر روی منابع انسانی، سنگ‌بنای اصلی برای دستیابی به تعالی و پایداری در تمامی عرصه‌هاست.