معاون وزیر نفت در توسعه مدیریت و سرمایه انسانی و عضو هیأت رئیسه صندوق های بازنشستگی، پس انداز و رفاه کارکنان از ابلاغ شیوهنامه صرفهجویی و مدیریت بهینه منابع و مصارف و دستورالعمل رعایت سقف خالص پرداختی در شرکت سرمایهگذاری اهداف، شرکتهای تابعه و زیرمجموعه آن و دیگر ارکان صندوق خبر داد و گفت: این اقدام همسو با بازنگری و بازطراحی شیوههای نظارتی و مدیریت هزینهها، موجبات حفظ پایداری مالی صندوق، ارتقای بهرهوری و صیانت از منافع بازنشستگان و شاغلان عضو صندوق بازنشستگی صنعت نفت را فراهم خواهد آورد.
صدیقه خزایی در گفتوگو با خبرنگار شانا، با اشاره به اینکه رئیس هیأت رئیسه صندوقهای بازنشستگی، پسانداز و رفاه کارکنان صنعت نفت، بخشنامه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منضم به مصوبه شورای عالی کار را به مدیرعامل شرکت سرمایهگذاری اهداف ابلاغ کرده است، بیان کرد: اجرای کامل این بخشنامه، از جمله بند مربوط به رعایت سقف خالص پرداختی در شرکت سرمایهگذاری اهداف و شرکتهای تابعه و زیرمجموعه آن، میتواند نخستین گام در ساماندهی کنترل پرداختها و مدیریت هزینه ها در مجموعه اهداف باشد.
وی افزود: در چارچوب شیوهنامه صرفهجویی، مقرر شده است شرکت اهداف و سایر ارکان صندوق، ضمن رعایت و کنترل جذب نیروی انسانی جدید، گزارش حقوق و مزایا با اعمال سقف پرداختی، طرح طبقهبندی مشاغل و بطور کلی وضعیت نیروی انسانی شاغل را به صندوق ارائه کنند.
عضو هیأترئیسه صندوق بازنشستگی صنعت نفت ادامه داد: در کنار اجرای تعهدهای قانونی، حفظ انضباط مالی و مدیریت بهینه منابع از اولویتهای اساسی صندوق است. بر همین اساس، شیوهنامه صرفه جویی با هدف کنترل هزینهها، افزایش بهرهوری، تمرکز بر پروژههای اولویتدار و پرهیز از تصویب و اجرای پروژههای موازی، به همه شرکتها و واحدهای تابعه صندوق، از جمله به شرکت سرمایهگذاری اهداف، ابلاغ شده است.
خزایی با بیان اینکه داراییهای صندوق متعلق به همه اعضای آن است، تصریح کرد: بر اساس این شیوهنامه، همه شرکتها و واحدهای تابعه شرکت سرمایهگذاری اهداف و دیگر ارکان صندوق موظف شدهاند پروژههای خود را بر مبنای شاخصهای مشخص و مورد تصویب هیأت رئیسه اولویتبندی و بازنگری کنند و گزارشی جامع از وضعیت پیشرفت، منابع مصرفشده، نیازهای مالی آینده و ریسکهای احتمالی ارائه دهند.
به گفته وی، ساماندهی سرمایهگذاریها، تعیین تکلیف داراییها و طرحهای راکد، کنترل هزینههای اداری و تشریفاتی، مدیریت مأموریتها و پروژهها، بهینهسازی مصرف انرژی و دیگر منابع و هدایت سرمایهها به سمت فعالیتهای مولد و ارزشآفرین، از مهمترین محورهای مورد تأکید در این شیوهنامه است.
عضو هیأترئیسه صندوق بازنشستگی صنعت نفت در پایان تأکید کرد: راهبرد صندوق بر این اصل استوار است که با پیگیری جدی اجرای مصوبههای مرتبط با سرمایه انسانی و همچنین شیوه نامه صرفه جویی، ضمن رعایت حقوق قانونی کارکنان، گام موثری در جهت افزایش کارآمدی شرکتها، حفظ پایداری مالی و صیانت هرچه بیشتر از حقوق و منافع همه اعضای صندوق، برداشته شود.


