رهامی:برخی جریان‌های تندرو در عمل همسو با اسرائیل هستند/ با ترک مخاصمه منافع برخی به خطر می‌افتد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، تفاهم نامه میان ایران و آمریکا از سوی دو رئیس‌جمهوری امضا شد و برای نخستین بار بعد از انقلاب، امضای روسای جمهوری ایران و آمریکا ذیل یک قرارداد در کنار یکدیگر قرار می‌گیرد؛ اما نگاهی به داخل کشور نشان می‌دهد، وضعیت کمی عجیب شده است.

در چند روز گذشته جریان تندرو آنچه می‌خواستند را از انواع تریبون‌ها نثار تیم مذاکره کننده بخصوص محمدباقر قالیباف و سید عباس عراقچی کردند و روند مذاکرات را مورد حمله قرار می‌دادند.

در برخی تجمعات شبانه، طیف‌های تندرو که از دستیابی به توافق سرخورده شده‌اند، شعارهای توهین آمیزی علیه تیم مذاکره کننده سر می‌دادند؛ حال این سوال بسیار پرنگ می‌شود که این دو قطبی سازی به نفع منافع ملی است؟ قطعا جواب منفی خواهد بود زیرا در شرایط فعلی اختلاف و شکاف به نفع نتیجه دهی توافق نخواهد بود.

حال سوال دیگری که پیش می‌آید این است که مگر مذاکرات و روند و نتایج آن به تایید نظام نرسیده است؟ پس دلیل مخالفت این طیف سیاسی با تصمیم نظام چیست؟

در همین راستا خبرآنلاین با محسن رهامی، فعال سیاسی اصلاح طلب گفت‌گو کرده است؛ وی دراین باره گفت: بر اساس بند اول اصل ۱۱۰ قانون اساسی تعیین سیاست‌های کلی نظام با شخص رهبری است که پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام، اعمال می شود، همچنین نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام نیز، طبق بند دوم همین اصل، با شخص رهبری می باشد.

رهامی گفت: طبق بند پنجم اصل یکصد و دهم قانون اساسی اعلان جنگ و صلح و بسیج نیروها هم از اختیارت رهبری است، بنابر این در موضوع رسیدن به توافق با امریکا و برقراری صلح یا ترک مخاصمه با دولت متخاصم، اصولا تصمیم گیری در این نوع مسائل و موضوعات در صلاحیت نمایندگان مجلس نمی باشد، تا ضرورتی بر تأمین نظر آنها وجود داشته باشد،خصوصا که در حال حاضر اکثریت قریب به اتفاق ملت ایران از برقراری صلح و ترک مخاصمه قویا اعلام حمایت می کنند.

فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به مخالفت ها درباره مذاکرات گفت: مخالفت تعداد قلیلی از نمایندگان مجلس و بعضی جریان‌های سیاسی تندرو همسو با آن نمایندگان، نه تنها محلی از اعراب ندارد، بلکه در روند جاری مربوط به سیاست‌های کلی نظام و اعلان صلح و ترک مخاصمه، هیچ اثرگذاری نداشته و فقط مخالف‌خوانی آن‌ها را با اکثریت ملت ایران و خط مشی کلان نظام و رهبری نشان می دهد.

وی افزود: اگر تعدادی از نمایندگان هم در خصوص این نوع مسائل کلان نظری داشته باشند، می توانند مانند همه صاحبنظران و فعالان سیاسی، نظر خودرا کتبا و یا از طرق دیگر به اطلاع رهبری و شورای عالی امنیت ملی کشور برسانند.

تندروها حق ندارند در شرایط حساس لشکرکشی کنند/برخی از جریانات تندرو همسو با اسرائیل هستند!

رهامی ادامه داد: اما آن‌ها حق ندارند در شرایط حساس کشور، لشکرکشی کنند و در مقابل وزارت‌ خارجه و دیگر نهادها و ارگان‌های قانونی که وظیفه اجرای سیاست‌های کلی نظام را دارند، هیاهو و آشوب راه بیندازند و خدای نکرده به مسؤلین رسمی کشور، مانند وزیر خارجه، که فقط مجری تصمیمات کلان رهبری نظام هستند، اهانت یا آنها را تهدید کنند.

این فعال اصلاح طلب گفت: این کار قطعا مخالف مصالح کشور بوده و بعضا عمل مجرمانه تلقی و مشمول پیگیری قضایی و مجازات قانونی خواهد بود.

وی تصریح کرد: در خصوص عقبه این نوع جریانات هم به هرحال برقراری صلح و ترک مخاصمه چه در داخل و چه در خارج از کشور، مخالفینی دارد که بعضا منافع آنها با ترک مخاصمه به خطر می افتد، بارز ترین این مخالفت‌ها از سوی رژیم جنایتکار اسرائیل و شخص نتانیاهو صورت گرفته و احتمالا در آینده هم این مخالفت‌ها و کارشکنی‌ها از سوی رژیم مذکور ادامه خواهد داشت.

رهامی افزود: متأسفانه در داخل، بعضی از جریان‌ها تندرو و مخالف دولت مستقر فعلی، در عمل کاملا همسو و در هماهنگی کامل با رژیم فاسد و جنایتکار اسرائیل عمل می کنند، بدون این که بخواهیم این همسویی را به ارتباط آنها با رژیم مذکور نسبت بدهیم، اما به هرحال در عمل این همسویی وجود دارد ، البته مردم و مسؤلین و تصمیم گیران اصلی کشور توجه به این مساله دارند و فریب هیاهوی این عده را نخواهند خورد.

وی در پایان تصریح کرد: در حال حاضر و باتوجه به شرایط حاکم بر کشور و مشکلات و تضییقاتی که این جنگ تحمیلی برای مردم و دولت و مسولین کشور ایجاد کرده است، وظیفه همگی ما در حمایت از تصمیمات کلان نظام و رهبری و پشتیبانی از دولت وخدمت‌گزاران کشور، خصوصا نیروهای مسلح می باشد که با فداکاری و ازجان‌گذشتگی در مقابل تمامی فشارها و توطئه ها و ترورها ایستادگی کردند و انواع توطئه های دشمنان این ملت و کشور را خنثی کرده و نگذاشتند استقلال، تمامیت ارضی و اعتبار و حیثیت کشور آسیبی وارد شود.

موارد مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرين اخبار

دادستانی علیه عباس عبدی و زیباکلام اعلام جرم کرد

دادستانی تهران هفته گذشته علیه عباس عبدی و صادق زیبا کلام و دو رسانه منتشر کننده اظهارات ان‌ها اعلام جرم کرده است در همین رابطه این افراد و رسانه‌ها به دادسرا احضار شده‌اند.

دادستانی علیه عباس عبدی و زیباکلام اعلام جرم کرد دادستانی تهران هفته گذشته علیه عباس عبدی و صادق زیبا کلام و دو رسانه منتشر کننده اظهارات ان‌ها اعلام جرم کرده است در همین رابطه این افراد و رسانه‌ها به دادسرا احضار شده‌اند. به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از میزان، هفته گذشته؛ در پی انتشار یادداشتی از سوی عباس عبدی در روزنامه اعتماد و مصاحبه صادق زیبا کلام با خبرگزاری آنا، دادستانی تهران علیه هر دو نفر و رسانه‌های منتشر کننده این اظهارات اعلام جرم کرد تا پرونده آنها مورد رسیدگی قرار بگیرد.

ثمره درایت رهبر شهید انقلاب در برابر ابرقدرت‌ها

مشاور و دستیار مقام معظم رهبری در جلسه مشترک با جمعی از همیاران جوان مدیران، با بیان اینکه یکی از وجوه کمتر گفته شده از ابعاد ممتاز رهبریِ رهبر شهید انقلاب، درایت ایشان در مساله حکمرانی است، گفت: تثبیت ساختار کشور در جنگ اخیر و به فلاکت افتادن ابرقدرت‌های عصر حاضر مقابل ایران عزیز، ثمره سال‌ها رهبری خردمندانه ایشان است. دکتر محمد مخبر در این نشست با تاکید بر این اصل که نخبگان نباید صرفاً به فکر کارمند شدن باشند، گفت: ظرفیت جوان نخبه مانند بذر پربرکت گندم است؛ نخبه ما وقتی در دستگاه دولتی یا حاکمیتی مشغول به فعالیت می‌شود مانند خوشه‌های گندم که در مزارع کشاورزی رشد و نمو دارد، باید در آن دستگاه یا نهاد رشد کند تا زمینه ارتقای بیشتر محل کار خود را فراهم کرده باشد و در صورت لزوم حتی به فکر شغل دولتی نباشد و به سمت کارآفرینی و مشاوره به مدیران حرکت کند. وی افزود: اگر جوان نخبه هنگامی که وارد دستگاهی می‌شود دنبال نقاط تحول آفرین باشد، این مساله حتماً مورد توجه مدیران آن دستگاه دولتی یا حاکمیتی قرار گرفته و این مدیران نیز از چنین ظرفیتی برای حل مسائل و مشکلات زیر مجموعه خود و ارتقای بهره‌وری آن استفاده خواهند کرد. دکتر مخبر با اشاره به اینکه فعالیت نخبگانِ کشور در حوزه مدیریت منابع انسانی در کنار یکدیگر می‌تواند ثمر بخش باشد، اظهار داشت: محصول تجمیع این منابع انسانی، رقم زدن سه مولفه اساسی قدرت تشخیص، قدرت تحلیل و قدرت حل مساله بوده که برای تصدی مسئولیت‌های مهم و حل مسائل در کشور ضروری است. وی افزود: هر سازمانی که می‌خواهد ارتقا پیدا کند، باید نیروی انسانی خود را ارتقا دهد؛ در واقع سرمایه‌گذاری مستمر بر روی منابع انسانی، سنگ‌بنای اصلی برای دستیابی به تعالی و پایداری در تمامی عرصه‌هاست.