طارمی: مقابل بلژیک نتیجه خوبی نگرفتیم

مهاجم تیم ملی فوتبال می‌گوید با توجه به روند مسابقه، کسب یک امتیاز از دیدار با بلژیک نتیجه‌ خوبی نبود.

به گزارش راویان به نقل از مشرق، مهدی طارمی در گفت‌وگو با تلویزیون فیفا به سوالات جواب داد که در زیر می‌خوانید:

* در مورد عملکرد کلی تیم ملی در بازی بلژیک صحبت کن. آیا از نتیجه راضی بودی؟

درباره بازی بلژیک مشخص بود که ما یک پلن دفاعی‌تر نسبت به شرایط موجود داشتیم و چشم‌امیدمان به گرفتن یک امتیاز از بازی بود. روند مسابقه به‌گونه‌ای پیش رفت که در ابتدا کمی تحت فشار بودیم. در ادامه توانستیم خودمان را در زمین نشان دهیم و بعد از حدود 20 تا 30 دقیقه شرایط‌مان راحت‌تر شد. توانستیم دو موقعیت هم ایجاد کنیم که متأسفانه گلی که زدیم قبول نشد و همچنین دو موقعیت دیگر هم داشتیم. نیمه اول به نفع تیم بلژیک بود، اما ما به هدف‌مان یعنی کسب مساوی رسیدیم و با همان نتیجه به رختکن رفتیم. در نیمه دوم شرایط کمی متفاوت‌تر شد. کار را هجومی‌تر شروع کرده و از لاک دفاعی بیرون آمدیم تا بازی را در وسط زمین کنترل کنیم. بعد از حدود 10 تا 15 دقیقه، بازیکن حریف اخراج شد و پس از آن جریان بازی کاملاً چرخید. پس از آن می‌توانستیم نتیجه بهتری بگیریم، اما متأسفانه تمرکز کافی برای بردن بازی را نداشتیم. فکر می‌کنم آن خودباوری صد در صدی برای پیروزی در تیم وجود نداشت و همین موضوع باعث شد بازی در نهایت مساوی تمام شود. اگر قبل از بازی از من می‌پرسیدند، می‌گفتم نتیجه صفر – صفر نتیجه‌ای عالی بود اما با توجه به روند بازی و اتفاقاتی که رخ داد، به نظرم امتیاز خوبی نگرفتیم و می‌توانستیم 3 امتیاز را کسب کنیم.

* بعد از دو تساوی، ایران یکی از مدعی‌های جدی صعود شده است. صعود از گروه در جام جهانی برای شما و تیم چه اهمیتی دارد؟

چیزی که قبلاً کمتر وجود داشت و الان به یک اتفاق بزرگ تبدیل شده، اتحاد و همدلی بین ما، کادر تیم و مردم ایران در سراسر دنیاست. این همدلی را ما به‌ واسطه فوتبال ایجاد کرده‌ایم. بزرگ‌ترین شادی صعود این است که مردم‌مان به هم نزدیک‌تر می‌شوند. جدا از بحث صعود که تا الان اتفاق نیفتاده و می‌تواند روی روند فوتبالی خیلی از بازیکنان جوان ایران تاثیرگذار باشد، این اتحاد و همدلی بین مردم داخل و خارج از کشور، برای من از هر چیز دیگری مهم‌تر است و من به دنبالش هستم‌. به همین دلیل تمام تلاش خود را می‌کنیم‌.

* بزرگ‌ترین چالش تیم مقابل بلژیک چه بود؟

وقتی جام جهانی در سه کشور برگزار می‌شود، شرایط سفر بسیار سخت می‌شود. برای بازی باید از مکزیک به آمریکا می‌رفتیم. خوشبختانه پروسه پرواز رفت و برگشت در دیدار دوم بهتر از بازی با نیوزیلند مدیریت شد و شرایط خیلی خوب بود. وقتی شما یک روز قبل از بازی ساعت 11 صبح پرواز می‌کنید، 3 بعد از ظهر به هتل محل اقامت می‌رسید و باید تمرین کنید و عملاً کمتر از 24 ساعت برای آماده‌سازی این بازی مهم زمان دارید، این موضوع از نظر فنی و حرفه‌ای بسیار سخت است. افرادی که فوتبال بازی کرده‌ و این مدل بازی‌ها را تجربه کرده‌اند متوجه می‌شوند من درباره سختی و استرس چه می‌گویم. فشار بدنی و فشار ذهنی، جدا از بازیکن، روی همه اعضای کادر فنی است. بازیکن باید پاسخگوی کادر فنی و تمام مردم ایران باشد. این فشار کار را بسیار سخت می‌کند. درباره بحث پروازی هم باید بگویم شرایط برای دیدار با بلژیک نسبت به بازی اول خیلی بهتر بود و فیفا به خوبی همکاری کرد، اما از لحاظ حرفه‌ای چنین جابه‌جایی‌هایی باعث کاهش زمان ریکاوری و فشار بیشتر روی بدن بازیکنان می‌شود. بدن دیرتر ریکاوری می‌شود و نمی‌توانید سریع‌تر به آمادگی برسید تا برای دیدار آخر، آماده‌تر شوید.

* برای بازی آخر مقابل مصر چه چیزی لازم است تا ایران با کسب نتیجه لازم از زمین خارج شود؟

مهم‌ترین چیز، همان اتحاد و همدلی است. شاید این جوی که الان شکل گرفته، یک ماه پیش نبود. انرژی مثبتی که بین مردم و تیم وجود دارد، بسیار تأثیرگذار است. دعاها و انرژی مردم واقعاً روی بازی تأثیر دارد و باعث می‌شود علی بیرانوند توپ را به آن شکل بگیرد یا بازی به این شکل مساوی دربیاید. حتما حکمتی پشت داستان است. آرزو، امید و شادی که باید به مردم تقدیم کنیم و دعاها و انرژی که آنها به سمت ما می‌فرستند، اتحاد و همدلی را به ارمغان می‌آورد. هرچه بیشتر شود هم به ما کمک می‌کند مقابل مصر بهتر بازی کنیم. این دعا به ما کمک می‌کند تا توپ جای رفتن درون دروازه به تیر بخورد. من به این مسایل اعتقاد دارم که خیلی تاثیرگذار است و وظیفه داریم شادی را برای مردم به ارمغان بیاوریم. تنها دغدغه ما در روزهای اخیر همین بوده و تمام تمرکز خود را به کار می‌گیریم اما از صمیم قلب می‌گویم صعودی که برای اولین بار رخ بدهد فقط برای شادی و همدلی بیشتر می‌خواهم. وقتی به واسطه فوتبال توانسته‌ایم این همدلی را ایجاد کنیم، می‌خواهیم این موضوع خیلی بیشتر شود. ما ایرانی‌ها لیاقتش را داریم. مردم ایران شریف و نجیب هستند و لیاقتشان بیشتر از این حرف‌ها است.

* اولین خاطره تو از جام جهانی در کودکی چیست؟

بازی برزیل و فرانسه در جام جهانی 1998.

* صحنه خاصی در ذهن داری؟

گل‌های زیدان. من طرفدار برزیل بودم، ولی زیدان دو گل با ضربه سر زد. یک گل هم امانوئل پتی.

* در تورنمنت‌های بزرگی‌ بازی کردی و گل‌ زدی. تفاوت بازی در جام جهانی با سایر رقابت‌های بزرگ چیست؟

در فوتبال، بازی‌های بزرگی مثل لیگ قهرمانان و مسابقات باشگاهی وجود دارد که بسیار سخت، پراسترس و فشرده هستند، اما در جام جهانی شما مسئول یک کشور هستید. هرکسی به نسبت تعداد جمعیت کشور خودش، این بار مسئولیت را دوش می‌کشد. شاید هم برای برخی کشورها بیشتر باشد زیرا در سایر کشورها نیز طرفدار دارند. این بار مسئولیت، استرس ذهنی بیشتری را نسبت به فشار بدنی به شما تحمیل می‌کند زیرا مسئولیت 90 میلیون ایرانی را به دوش می‌کشید و باید ببریم تا دل مردم شاد شود. این فشار روانی قابل مقایسه با بازی‌های بزرگ لیگ قهرمانان اروپا نیست. در باشگاه شما برای یک تیم بازی می‌کنید که هواداران خودش را دارد اما در جام جهانی برای کشور و مردم‌تان. به همین دلیل شرایط خیلی متفاوت‌تر است. به برخی بازیکنان هم گفته‌ام تاکنون بردی در جام جهانی تجربه نکرده‌اید و شادی یک برد در جام جهانی، اندازه شادی آخر فصل است که شما در آخرین بازی لیگ قهرمان شده‌اید. نمی‌توانم در یک کلمه شادی این برد را وصف کنم. آرزو می‌کنم این اتفاق مقابل مصر بیفتد و مردم بدانند این حرف‌ها سندیت دارد. امیدوارم بازی را ببریم و اتفاقات خوب رقم بخورد.

انتهای پیام/

موارد مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرين اخبار

دادستانی علیه عباس عبدی و زیباکلام اعلام جرم کرد

دادستانی تهران هفته گذشته علیه عباس عبدی و صادق زیبا کلام و دو رسانه منتشر کننده اظهارات ان‌ها اعلام جرم کرده است در همین رابطه این افراد و رسانه‌ها به دادسرا احضار شده‌اند.

دادستانی علیه عباس عبدی و زیباکلام اعلام جرم کرد دادستانی تهران هفته گذشته علیه عباس عبدی و صادق زیبا کلام و دو رسانه منتشر کننده اظهارات ان‌ها اعلام جرم کرده است در همین رابطه این افراد و رسانه‌ها به دادسرا احضار شده‌اند. به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از میزان، هفته گذشته؛ در پی انتشار یادداشتی از سوی عباس عبدی در روزنامه اعتماد و مصاحبه صادق زیبا کلام با خبرگزاری آنا، دادستانی تهران علیه هر دو نفر و رسانه‌های منتشر کننده این اظهارات اعلام جرم کرد تا پرونده آنها مورد رسیدگی قرار بگیرد.

ثمره درایت رهبر شهید انقلاب در برابر ابرقدرت‌ها

مشاور و دستیار مقام معظم رهبری در جلسه مشترک با جمعی از همیاران جوان مدیران، با بیان اینکه یکی از وجوه کمتر گفته شده از ابعاد ممتاز رهبریِ رهبر شهید انقلاب، درایت ایشان در مساله حکمرانی است، گفت: تثبیت ساختار کشور در جنگ اخیر و به فلاکت افتادن ابرقدرت‌های عصر حاضر مقابل ایران عزیز، ثمره سال‌ها رهبری خردمندانه ایشان است. دکتر محمد مخبر در این نشست با تاکید بر این اصل که نخبگان نباید صرفاً به فکر کارمند شدن باشند، گفت: ظرفیت جوان نخبه مانند بذر پربرکت گندم است؛ نخبه ما وقتی در دستگاه دولتی یا حاکمیتی مشغول به فعالیت می‌شود مانند خوشه‌های گندم که در مزارع کشاورزی رشد و نمو دارد، باید در آن دستگاه یا نهاد رشد کند تا زمینه ارتقای بیشتر محل کار خود را فراهم کرده باشد و در صورت لزوم حتی به فکر شغل دولتی نباشد و به سمت کارآفرینی و مشاوره به مدیران حرکت کند. وی افزود: اگر جوان نخبه هنگامی که وارد دستگاهی می‌شود دنبال نقاط تحول آفرین باشد، این مساله حتماً مورد توجه مدیران آن دستگاه دولتی یا حاکمیتی قرار گرفته و این مدیران نیز از چنین ظرفیتی برای حل مسائل و مشکلات زیر مجموعه خود و ارتقای بهره‌وری آن استفاده خواهند کرد. دکتر مخبر با اشاره به اینکه فعالیت نخبگانِ کشور در حوزه مدیریت منابع انسانی در کنار یکدیگر می‌تواند ثمر بخش باشد، اظهار داشت: محصول تجمیع این منابع انسانی، رقم زدن سه مولفه اساسی قدرت تشخیص، قدرت تحلیل و قدرت حل مساله بوده که برای تصدی مسئولیت‌های مهم و حل مسائل در کشور ضروری است. وی افزود: هر سازمانی که می‌خواهد ارتقا پیدا کند، باید نیروی انسانی خود را ارتقا دهد؛ در واقع سرمایه‌گذاری مستمر بر روی منابع انسانی، سنگ‌بنای اصلی برای دستیابی به تعالی و پایداری در تمامی عرصه‌هاست.