به گزارش اقتصادنیوز به نقل از انتخاب، وال استریت ژورنال مدعی شد: ایران به دنبال کسب میلیاردها دلار از طریق دریافت هزینه از کشتیها برای خدمات امنیتی، ایمنی و زیستمحیطی در تنگه هرمز پس از جنگ است.
تهران میگوید این طرح میتواند سالانه تا ۴۰ میلیارد دلار درآمد ایجاد کند و میخواهد کشورهای همسایه خلیج فارس در این درآمد سهیم باشند.
گفته میشود که ایران در حال مقایسه با تنگه داردانل است، جایی که ترکیه از کشتیها برای عبور از این آبراه بینالمللی، مالیات عبوری «فرانک طلا» دریافت میکند.
آمریکا، عمان و سایر کشورهای خلیج فارس با هرگونه عوارض عبور مخالفند و استدلال میکنند که آبراههای بینالمللی باید بدون عوارض باقی بمانند.


