انتقاد آیت‌الله مسعودی خمینی از مخالفان مذاکره با آمریکا | چرا مدام کنار نشسته‌اید و می‌گویید لنگش کن؟ | اکثریت مردم معتقدند جنگ نباید صورت گیرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، آیت‌الله مسعودی خمینی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، درباره مخالفت تندروها با تصمیم شورای عالی امنیت ملی درباره تفاهم ایران و آمریکا، گفت: بنده تقریباً چهار سال قبل از آغاز انقلاب، خدمت امام بودم و مدارک بسیاری نیز در اختیار دارم که همواره امام دستور می‌فرمودند و می‌نوشتند که فلانی، شما برو فلان‌جا، این کار را انجام بده، آن کار را انجام بده. منظور من از بیان این مطالب این است که من فردی نیستم که بخواهم با کسی درگیر شوم یا نسبت به کسی موضع‌گیری شخصی داشته باشم. من کسی بودم که سال‌ها در محضر امام بوده‌ام.

وی درباره اقدامات تندروها ادامه داد: اما آنچه به نظر من می‌رسد این است که برخی از آقایانی که ناراحت هستند و مسائلی را مطرح می‌کنند، اگر واقعاً معتقدند امری ضروری است، چرا خودشان در میدان حضور ندارند؟. مدام گفته می‌شود چرا فلان شخص کاری انجام نمی‌دهد. در حالی‌که آن فرد از منظر خودش هر اقدامی که لازم بوده انجام داده و حتی در سطح بین‌المللی نیز مورد توجه دنیا قرار گرفته است و اکنون جنگ در حال پایان یافتن است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره تلویحی به اظهارات تندروها مبنی بر ادامه دادن جنگ گفت: شما آقایان می‌فرمایید جنگ باید ادامه پیدا کند؛ بسیار خوب، شما خودتان به میدان بروید و در خط مقدم حضور داشته باشید و اعلام کنید که ما برای جنگ آمده‌ایم. کسی هم از شما نمی‌پرسد چرا آمده‌اید. چرا در جای دیگر ایستاده‌اید و نسبت به کسانی که در میدان حضور دارند ایجاد ناراحتی می‌کنید؟

آیت الله مسعودی خمینی در ادامه بیان کرد: من از همه آقایان و به‌طور کلی سؤال می‌کنم: آیا جنگ بهتر است یا آشتی؟ کدام انسان عاقلی می‌گوید جنگ امر مطلوبی است؟ جنگ برای هر طرفی که در آن درگیر باشد، چه کسانی که برنده می‌شوند و زنده می‌مانند و چه برای کسانی که شکست می‌خوردند و کشته می‌شوند، بد است. البته اگر کسانی آمدند که با قرآن، اسلام و انقلاب مقابله کردند،طبیعتاً باید از خودمان دفاع کنیم و نمی‌توان از دفاع صرف‌نظر کرد.

این روحانی اصولگرا بار دیگر تندروها را مخاطب قرار داد و خاطرنشان کرد: شما آقایان می‌فرمایید باید دفاع کنیم، خودتان به همان میدان بروید و بگویید ما آمده‌ایم در برابر مقابل این دشمنان عجیب و غریب بایستیم و مقابله کنیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه اگر واقعاً این اقدام نادرست است و باید جنگ صورت گیرد، خودتان به خط مقدم بروید، تاکید کرد: جنگ در هر صورت چه در حالت پیروزی و چه شکست، نتیجه آن ویرانی است و امر صحیحی نیست. جنگ برای هیچ‌کس مطلوب نیست. اساساً جنگ برای هیچ انسانی امر پسندیده‌ای نیست. اگر می‌گویید جنگ خوب است، پس خودتان بروید و بگویید که آماده‌اید در برابر دشمنان بایستید و جنگ کنید؛ اگر هم به شهادت برسید، چه بهتر که به بهشت می‌روید، و اگر شهید نشدید به خانه برمی‌گردید.

وی افزود: چرا مدام کنار نشسته‌اید و به تعبیری می‌گویید «لنگش کن، لنگش کن»؟ این چه معنایی دارد؟ چه چیزی را لنگش کند وقتی زورش نمی‌رسد. اکنون وضعیت نیز همین‌گونه است. عرض من این است که این آقایان کارهایی با فکر و حساب‌شده انجام بدهند.

آیت الله مسعودی خمینی با بیان اینکه اکثریت مردم ایران معتقدند که جنگ نباید صورت گیرد، تصریح کرد: البته این به معنای تسلیم شدن نیست. ما تا حد امکان مقابله خواهیم کرد، اما ایجاد جنگ امر درستی نیست. من از آقایان و از کسانی که در حال حاضر در این موضوعات دخیل هستند تقاضا دارم که اجازه دهند آنچه در جریان است در مسیر خود پیش برود و دخالت‌های غیرضروری صورت نگیرد. به نظر من درست نیست اقداماتی انجام شود که برخلاف نظر و خواست اکثریت مردم باشد.

وی ادامه داد: تأکید من این است که کسانی که معتقدند جنگ امر مطلوبی است، خودشان باید وارد میدان شوند و در خط مقدم حضور داشته باشند. همه دنیا می‌دانند که جنگ برای هر دو طرف، چه پیروز و چه شکست‌خورده، امری مخرب است و نباید آغاز شود و نباید به سمت آدم‌کشی رفت. اما اگر واقعاً معتقدید این امر ضروری است، خودتان تشریف ببرید و در میدان حاضر شوید و اعلام کنید که برای مقابله آمده‌اید.

موارد مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرين اخبار

دادستانی علیه عباس عبدی و زیباکلام اعلام جرم کرد

دادستانی تهران هفته گذشته علیه عباس عبدی و صادق زیبا کلام و دو رسانه منتشر کننده اظهارات ان‌ها اعلام جرم کرده است در همین رابطه این افراد و رسانه‌ها به دادسرا احضار شده‌اند.

دادستانی علیه عباس عبدی و زیباکلام اعلام جرم کرد دادستانی تهران هفته گذشته علیه عباس عبدی و صادق زیبا کلام و دو رسانه منتشر کننده اظهارات ان‌ها اعلام جرم کرده است در همین رابطه این افراد و رسانه‌ها به دادسرا احضار شده‌اند. به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از میزان، هفته گذشته؛ در پی انتشار یادداشتی از سوی عباس عبدی در روزنامه اعتماد و مصاحبه صادق زیبا کلام با خبرگزاری آنا، دادستانی تهران علیه هر دو نفر و رسانه‌های منتشر کننده این اظهارات اعلام جرم کرد تا پرونده آنها مورد رسیدگی قرار بگیرد.

ثمره درایت رهبر شهید انقلاب در برابر ابرقدرت‌ها

مشاور و دستیار مقام معظم رهبری در جلسه مشترک با جمعی از همیاران جوان مدیران، با بیان اینکه یکی از وجوه کمتر گفته شده از ابعاد ممتاز رهبریِ رهبر شهید انقلاب، درایت ایشان در مساله حکمرانی است، گفت: تثبیت ساختار کشور در جنگ اخیر و به فلاکت افتادن ابرقدرت‌های عصر حاضر مقابل ایران عزیز، ثمره سال‌ها رهبری خردمندانه ایشان است. دکتر محمد مخبر در این نشست با تاکید بر این اصل که نخبگان نباید صرفاً به فکر کارمند شدن باشند، گفت: ظرفیت جوان نخبه مانند بذر پربرکت گندم است؛ نخبه ما وقتی در دستگاه دولتی یا حاکمیتی مشغول به فعالیت می‌شود مانند خوشه‌های گندم که در مزارع کشاورزی رشد و نمو دارد، باید در آن دستگاه یا نهاد رشد کند تا زمینه ارتقای بیشتر محل کار خود را فراهم کرده باشد و در صورت لزوم حتی به فکر شغل دولتی نباشد و به سمت کارآفرینی و مشاوره به مدیران حرکت کند. وی افزود: اگر جوان نخبه هنگامی که وارد دستگاهی می‌شود دنبال نقاط تحول آفرین باشد، این مساله حتماً مورد توجه مدیران آن دستگاه دولتی یا حاکمیتی قرار گرفته و این مدیران نیز از چنین ظرفیتی برای حل مسائل و مشکلات زیر مجموعه خود و ارتقای بهره‌وری آن استفاده خواهند کرد. دکتر مخبر با اشاره به اینکه فعالیت نخبگانِ کشور در حوزه مدیریت منابع انسانی در کنار یکدیگر می‌تواند ثمر بخش باشد، اظهار داشت: محصول تجمیع این منابع انسانی، رقم زدن سه مولفه اساسی قدرت تشخیص، قدرت تحلیل و قدرت حل مساله بوده که برای تصدی مسئولیت‌های مهم و حل مسائل در کشور ضروری است. وی افزود: هر سازمانی که می‌خواهد ارتقا پیدا کند، باید نیروی انسانی خود را ارتقا دهد؛ در واقع سرمایه‌گذاری مستمر بر روی منابع انسانی، سنگ‌بنای اصلی برای دستیابی به تعالی و پایداری در تمامی عرصه‌هاست.